Okul SEDEP Yürütme Kurulu
İsmail Hakkı Tonguç İHO SEDEP Yürütme Kurulumuz:
♦ Okul Müdürü Ali EKİCİ
♦ Okul Müdür Yardımcısı Mesut AYDINALP
♦ Ve öğretmenlerimiz Ayşe ERGÜL, Kübra AKBAŞ'dan oluşmaktadır.
SEDEP Nedir?
Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP); Selçuklu ilçesinde öğrenim gören okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik Selçuklu Belediyesi, Necbettin Erbakan Üniversitesi ve Selçuklu İlçe MEM tarafından organize edilen ve yürütülen bir projedir. Öğrencilerin; sorumluluklarını taşıyabilecekleri, makul seçimler yapabilmelerine imkân sağlayacak bilgi, beceri ve yeteneklerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin gelişimsel düzeyleri çerçevesinde belirlenen sekiz (8) temel değer eksene alınmıştır. Proje ile, değerlerimizin kazanılmasını akademik başarı kadar önemli gören bir bilincin paylaşılıp benimsenmesine katkı sunulmaktadır. "Temel insani değerlerin kazandırılması" olarak tanımlanabilecek bu çaba, Türk Millî Eğitim Temel Kanun'u ve ders programlarının kazanımları incelendiğinde de açıkça görülmektedir.
Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş eğitim öğretim süreçlerinde vurgulanmak/odaklanmak üzere, Selçuklu ilçesinde öğrenim gören okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin, belirlenen 8 (sekiz) değerimizi; derinlemesine tanımalarına, sevmelerine ve benimseyerek uygulamalarına, davranışlarına olumlu katkı sağlanmasına rehberlik edilmektedir. Değerler eğitimi çalışmalarına yardımcı olacak malzeme ve materyal desteği sunulmakta, ayın değeri ile ilgili uygulama ve etkinlikler organize edilmektedir.
Yükselen şiddet eğilimleri, anne-babaya, öğretmene, yetkili kişilere karşı gelme ve isyan, sahtekârlıkta artış (yalan söyleme, yolsuzluk, hırsızlık vs.), iş ahlakında düşüş, kişisel ve toplumsal sorumluluk bilincinde azalma, kendine zarar verici davranışlarda (madde bağımlılığı, intihar vb.) artış tüm dünya 'da insanlık sorunu haline gelmiştir. Bu tür olumsuzlukların önüne geçilmesi amacıyla, Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile; öğrenci merkezli, öğretmen, veli ve tüm toplum, değerler konusunda bilgilendirilmekte, adalet, sorumluluk, hoşgörü ve nezaket için önemli mesajlar verilmesine katkı sağlanmaktadır.
Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP), öğrencilere temel insani değerlerin kazandırılmasını amaçlayan ve resmî müfredatla birlikte uygulanmaya müsait bir program arayışının ürünü olarak, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılında başlamıştır.
2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında ise öğrenci ve veli etkinlikleriyle donatılarak yeniden tasarlanan proje, paydaşların da desteği ve katılımlarıyla uygulanmıştır.
2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında ise etkinlikler zenginleştirilmiş ve kazanılmış tecrübe ile proje geliştirilerek yeniden revize edilmiş, ortaöğretim öğrencilerini de içine alacak etkinlikler ilave edilmiştir. Ayrıca öğretmen ve veliler için de seminerler yapılmıştır.
Tüm paydaşlardan alınan dönütler sonucu, 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında proje yeniden güncellenmiş, veli ve öğretmenlerimizin de içinde olduğu çalışmalara yer verilerek tüm toplumu kucaklayacak nitelikte etkinlikler belirlenmiştir.
Proje, 5. yılı olan 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında; yeni etkinlikler ve farklı materyallerle uygulanmış, Başbakanlık Tanıtma Fonu'ndan destek alarak uluslararası bir boyut kazanmış, "Türkiye Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile Değerlerini Tanıtıyor" etkinliği kapsamında KKTC ve Bosna-Hersek'te faaliyetler düzenlenmiştir.
SEDEP, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında program olarak uygulanacaktır. Program kapsamında; yeni etkinlikler ve farklı materyaller kullanılacaktır. SEDEP, Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programlarını destekleyici, misyonuna uygun bir çerçevede planlanmıştır. Programın etki alanının genişletilmesi amacıyla, 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında da ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyetler yapılacaktır.
Hedeflerimiz
♦ Hedef kitlesi Temel Eğitim ve Ortaöğretim öğrencileri olan program kapsamında gerekli kaynaklar ve etkinlik ortamları sağlanarak aile, okul ve çevrenin iş birliği organize etmek,
♦ Öğrencilerde, sorumluluklarını taşıyabilecekleri seçimler yapabilmelerine imkân sağlayan bilgi, beceri ve yetenekleri geliştirmek,
♦ Değerlerimizi bilen, anlayan ve benimseyip hayatını bu değerlerle zenginleştiren bireyler yetiştirmek,
♦ Eğitim-öğretim paydaşlarının iş birliklerini arttırmak üzere, değerler eğitimi çalışmalarına yardımcı olacak malzeme ve materyal desteği sunmak,
♦ Ayın değeri ile ilgili uygulama ve etkinlikler yaparak değerler eğitimi konusunda farkındalık düzeyini arttırmak.
♦ Selçuklu 'da ve yurtdışında belirlenen kardeş okullarda; öğretmenlerin, velilerin ve bu kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin, iş birliği içinde ortak hareket etmelerini sağlayacak stratejiler geliştirmek,
♦ Çağın getirdiği olumsuz durumlar karşısında, okullar, öğrencilerine iyi tercihler yapabilmek için seçenekler gösterebilmeli ve aynı zamanda bu tercihleri yapabilme stratejilerini sunabilmelidir. Bu nedenle;
♦ Selçuklu Değerler Eğitimi Programı (SEDEP) ile, öğrencilerin küresel ve çok kültürlü bir dünyaya hazırlanması, hayatın gerçekleriyle yüzleştirilerek ve eleştirel düşünmeyi teşvik ederek sorumlu davranmasını sağlamak.
♦ Öğrenim çağındaki her bir bireyin, uygun ahlaki kararlar ve davranışlar sergilemesine yardımcı olacak değerler ve becerilerle donatmak.
SEDEP´te Sekiz Değer
Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığınca hazırlanan yeni öğretim programlarının içeriğine uygunluk sağlanarak SEDEP, program haline dönüştürülmüştür.Toplumda egemen olan olumsuzlukların yerini güzelliklerin alması değerlere bağlılıkla sağlanacaktır. Bu sebeple, SEDEP altıncı Yılında da kendini geliştirerek yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde örnek bir "program" olmaya devam etmektedir.
2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında 8 temel değer (Sorumluluk, özdenetim, sevgi, dürüstlük, adalet, saygı, yardımseverlik ve sabır) kapsamında çalışmalar yapılacaktır.
AYLAR | DEĞERLER | TUTUM ve DAVRANIŞLAR |
Ekim | Sorumluluk | Kendine, çevresine, vatanına, ailesine karşı sorumlu olma, sözünde durma, tutarlı ve güvenilir olma. |
Kasım | Özdenetim | Davranışlarını kontrol etme, davranışlarının sorumluluğunu alma, öz güven sahibi olma, vicdanlı olma, gerektiğinde özür dileme. Kişisel temizliğini kontrol etme, dil temizliğine ve konuşmalarına dikkat etme. |
Aralık | Sevgi | Aile birliğine önem verme, fedakârlık yapma, güven duyma, merhametli olma, vefalı olma. Diğerkamlık, anlayışlı olma, dayanışma, sadık olma, yardımlaşma. |
Ocak | Dürüstlük | Açık ve anlaşılır olma, doğru sözlü olma, güvenilir olma, sözünde durma |
Şubat | Adalet | Adil olma, eşit davranma, paylaşma, |
Mart | Saygı | Alçak gönüllü olma, empati kurma, diğer insanların kişiliklerine değer verme, muhatabının konumunu, özelliklerini ve durumunu gözetme. Çalışkan olma, dayanışma, kurallara ve kanunlara uyma, sadık olma, tarihsel ve doğal mirasa duyarlı olma, toplumu önemseme. |
Nisan | Yardımseverlik | Cömert olma, işbirliği yapma, merhametli olma, misafirperver olma, paylaşma. |
Mayıs | Sabır | Azimli olma, tahammül etme, beklemeyi bilme. |